Thursday, May 26, 2011

TERBAEEKKKKKKKKKKKKKKK!!

Aku tak pasti yang ini, yang pasti aku sekarang tengah fikir mengenai diri aku.Actually, aku pun tak pasti sangat sekarang,..yang pasti aku sekarang tengah fikir mengenai topik yang nak dimuatkan dalam blog aku nih. Haaa,..nih aku nak share sikitlar dengan sumer2 nih....(kalau ader yang sudi laa)
         Nowadays larh kan, aku tengok facebook, twitter, myspace and lain2 makin hebat2 lah. Masing2 nak update status gempak2. Jeles lak aku, sebab aku buntu biler fikirkan tentang STATUS (bukan status tuueee).
Hahaha. Disini diantara status2 yang best..

  • Awak.. Thank for being teman,sahabat n kekasih, Thank sudi mnjadi pendengar setia, Sabar ngn perangai pelik i, Awk ada tiap kali i perlukan bahu tuk nagis, Tak pernah meninggikan suara tiap kali kte gado n masih sabar n senyum, Akan pentingkan i tuk apa jua keadaan, Thank terima i dlm apa jua keadaan.. Hug n kiss for u
  • pada pmpuan yg berusia bawah 25thn now day dh jadi trend bdk2 lelaki yg baya kalian bercinta ngn kakak2 berusia atas dari mereka..kebiasaannya wanita dlm usia 27-30thn yg jadi pilihan..katanya kakak2 yg berusia ni lg matang dari semua segi paling penting tak kuat merajuk,gedik,gatal n mengada2..lelaki yg sebaya ngn kalian dah diambil oleh kakak2 so yg tinggal skrg lelaki yg baya 40an aja..
       Memang kelakar status-status berbaurkan *lifestyle manusia*...Masing2 mempunyai pendapat and ilmu yang boleh dikongsi bersama2 dengan kawan2 mereka.Ada juga yang berunsurkan peringatan kepada kita sebagai hamba Allah S.W.T and iktibar. Contoh-contohnya seperti berikut:


  • Wahai Tuhanku, ilhamkanlah aku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kpdku dan kpd ibu bapaku,& supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yg Engkau redhai dan msukkanlah aku - dgn limpah rahmatMu - dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh (An-Naml : 19)
  • ALLAH tak pernah sekali pun meninggalkan hamba2nya walaupun sedetik tapi kita nie sbg hambanya yang selalu meninggalkanNya,maka InGat ALLAH dmasa senang mahupun susah kita.
Ader pelbagai status kita boleh baca dan lihat menerusi laman2 ini tadi. Aku kadang2 geli hati jugakla baca and semua status2 yang memberi aku ilmu2 yang bagus ..aku akan cuba memahaminya dan simpan so that ia menjadi satu PERINGATAN buat aku.
Boleh dikatakan laman2 smua nh seperti diari" masing2 untuk semua meluahkan isi hati mereka termasuklah aku..hahahahaha
        Ape2pun,hendaklah kita mengambil benda2 yang baik(+ve) dan jauhi yang disebaliknya. MUSABAB2 nya laman2 inilah membuatkan kita semua sesama islam berpecah belah mahupun sesama keluarga ataupun teman2 kita.
Kita sebagai khalifah di muka bumi Allah S.W.T ini seharusnya menitikberatkan hal2 seperti ini. Kita sepatutnya sepasukan bukan nya "semusuhan" antara satu sama lain.

       Oleh itu, pada sesiapa yang menyedari mahupun tidak menyedari atas hal2 demikian, SEDARLAH ANDA, SEBELUM ANDA TERLAMBAT!!


p/s: sebenarnya status2 diatas adalah contoh2 sahaja. Tidak ada kene mengena YANG HIDUP MAHUPUN YANG SUDAH MATI.

thank you for reading!!! 
wASALAm......

1 comment: